Lady Gaga 的這首 Alejandro 歌本身我還滿喜歡的

MV出來的時候,說又是一支受爭議的MV,但我個人真的覺得還好
其實我個人一向是沒有覺得嘎嘎小姐的造型師有原創性
但她很誇張是真的,一直以來都很誇張

嘎嘎小姐的抄襲說也不是一天兩天了~
只是現在全球她的粉絲實在太多了
台灣很多粉絲以前可能沒有在看國外的MV吧(畢竟那時後網路影音沒有這麼發達)XD

MTV台播的是黑白版,不過在官方釋出的MV是彩色的



我很愛第一段舞蹈那邊~充滿了喜感~~~特別是Alejandro這一句~~~4a46b55d02000ieq.gif

還有男舞者們~你們真是太棒了!肢體跟表情都一百分!特別是嘎嘎小姐旁邊左右護法! u guys good!


有人說Alejandro是抄襲Madonna Like A Prayer這首,但我覺得還好
而以爭議性來說~我們娜姐還是贏了~我小時候娜姐這段時期真的才叫作了不起的第一人



我個人覺得,說Alejandro是抄襲Like A Prayer的人可能沒看過Madonna這支MV "Erotica"
仔細看Erotica的元素,跟Alejandro才是如出一轍吧
我一看Alejandro完第一個想到的就是Erotica
但嘎嘎小姐的這首歌本身我算喜歡,MV也不錯啦雖然沒有新意但有喜感(其實她每支MV都充滿喜感XD)

Erotica



不過反正嘎嘎小姐也不是第一次抄襲我們娜姐+關史蒂芬尼,我當她是Madonna粉絲ok的
(她如果否認她是Madonna粉絲的話,我就會覺得她很下流,我就也要一一截圖證明她抄襲XD)

嘎嘎小姐現在被推崇到說非常具有創意,以這點來說,實在不讓我很認同啦
她的造型師其實沒什麼原創性,就只是一直誇張化,把別人的東西誇張化
誇張到一個狀態也是很厲害~但創意...?


來看一下這支影片吧



如果你是嘎嘎粉絲,不要在我這筆戰
我沒有討厭她,她的歌曲作品中我還是有喜歡的歌曲的,
比方說我用來逼迫阿舜喔巴的paparazzi~~~XD
我只是沒有很愛嘎嘎小姐到一種無限推崇的境界~


因為我還是覺得Madonna比較屌~雖然她唱現場真的是糟糕XD

Alejandro歌詞(歌詞很簡單,應該沒有必要翻譯)

I know that we are young

And I know that you may love me

But I just can't be with you like this anymore

Alejandro


She's got both hands In her pocket

And she won't look at you

Won't look you at

She hides through love

en su bolsillo

She got a halo around her finger

Around you


You know that I love you boy

Hot like Mexico, rejoice

At this point I gotta choose

Nothing to loose

Don't call my name

Don't call my name, Alejandro

I'm not your babe

I'm not your babe, Fernando

Don't wanna kiss, don't wanna touch

Just smoke one cigarette more

Don't call my name

Don't call my name, Roberto


Alejandro Alejandro

Ale-ale-jandro Ale-ale-jandro

Alejandro Alejandro

Ale-ale-jandro Ale-ale-jandro


Just stop Please, Just let me go

Alejandro, Just let me go

She's not broken She's just a baby

But her boyfriend's like a dad, just like a dad

Draw those flames that burn before him

Now he's gonna find a fight, gonna fool the bad


You know that I love you boy

Hot like Mexico, rejoice

At this point I gotta choose

Nothing to loose

Don't call my name

Don't call my name, Alejandro

I'm not your babe

I'm not your babe, Fernando

Don't wanna kiss, don't wanna touch

Just smoke one cigarette and run

Don't call my name

Don't call my name, Roberto


Alejandro Alejandro

Ale-ale-jandro Ale-ale-jandro

Alejandro Alejandro

Ale-ale-jandro Ale-ale-jandro


Dont bother me

Dont bother me, Alejandro

Dont call my name

Dont call my name, Bye Fernando

I'm not you're babe

I'm not you're babe, Alejandro

Don't wanna kiss, don't wanna touch,

Fernando

Dont call my name

Dont call my name, Alejandro

I'm not you're babe

I'm not you're babe, Fernando

Don't wanna kiss don't wanna touch.

Just smoke one Ciggarette and run.

Don't call my name

Don't call my name Roberto.


Alejandro Alejandro

Ale-ale-jandro Ale-ale-jandro

Alejandro Alejandro

Ale-ale-jandro Ale-ale-jandro

Don't call my name

Don't call my name, Alejandro.

I'm not you're babe

I'm not you're babe, Fernando

Don't wanna kiss, don't wanna touch

Just Smoke one Ciggarette and run.

Don't call my name

Don't call my name, Roberto.

Alejandro




BTW.懶惰的reader~可以用google大神找的事情不要在人家的blog留言直接要答案,我不是熱情、好客的寫手,我只會給你google網址


其實這造型......一直讓我想起....


他...


XD


arrow
arrow
    全站熱搜

    露。 發表在 痞客邦 留言(10) 人氣()